maandag 6 januari 2014

Dieren tekenen


In de lessen van Beeld hebben we de opdracht gekregen om 10 dieren te tekenen. Dit moeten we doen op verschillende soorten papier en met verschillende materialen. Ik had een beetje schrik voor deze opdracht omdat ik niet zo goed kan tekenen en ik zeker was dat dit helemaal zou mislukken.
Ik ben begonnen in de les met een kat. Ik heb er een volledige les aan gewerkt. Toen de docent langs de tafel liep zei ze dat ik redelijk klein werk en ik gerust wat groter mag proberen. Toen ik thuis gekomen en heb ik mijn kat opnieuw proberen tekenen en was ik toch zekerder van mezelf als ik klein teken. Toch moest ik groot en klein tekenen want dat stond ook in de opdracht.

Hieronder vind je een aantal foto's van mijn boerderijdieren.

Mijn kip op behangpapier met weegmarkerkrijt.


Mijn kat op fotopapier met alcoholstift.


Mijn eend op inpakpapier met fluorstift.

Mijn ezel op printpapier met tekenpotlood.

Mijn geit op krantenpapier met zwarte balpen.

Mijn hond op gerecycleerd papier met vetkrijt.

Mijn koe op karton met plakkaatverf.

Mijn paard op gekleurd papier met bordkrijt.

Mijn konijn op bruin papier met waterverf.

Mijn gans op tijdschriftpapier met inkt.

Mijn varken op een broodzak met houtskool.

Mijn schaap op keukenpapier met zwart kleurpotlood.

We hebben ook op bord moeten tekenen. Dit vond ik heel leuk omdat ik dan wel groot moet tekenen. ik vond mijn kat en varken het meest geslaagde van alle dieren die ik op bord getekend heb. Ik heb ook thuis een aantal kopen proberen tekenen. De hond staat in het midden maar die is niet zo goed gelukt.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten