maandag 6 januari 2014

Waarnemingstekenen: Fruit


Voor het vak Beeld hebben we fruit moeten tekenen met schaduwinslag. Dit heb ik gedaan aan de hand van het fruit op een plaats te leggen en het fruit te tekenen op dezelfde manier hoe het fruit ligt. We moeten de verschillende soorten fruit met verschillende materialen maken zoals houtskool, plakkaatverf, vetkrijt en kleurpotlood. Ik heb eerst een appel getekend met houtskool omdat dit het gemakkelijkste stuk fruit was, tot ik eraan begon. De rondingen van de appel waren heel moeilijk en de schaduwinslag veranderde zich omdat ik er te lang aan bezig was. Toen hij eindelijk getekend was moest ik hem nog inkleuren met houtskool, dat was ook niet zo gemakkelijk omdat houtskool heel dun is van structuur en je mag er niet te hard op duwen want dan wordt het donkerder. Ik moest de kleurverschillen in de appel kleuren maar dat lukte ook niet zo goed. Nadat mijn appel klaar was heb ik een peer getekend met vetkrijt. Dit was moeilijk om de juiste vormen te bekomen omdat vetkrijt heel glad is en je makkelijk een stukje te ver zit. Ik had een redelijke groene peer zodat ik niet te veel kleurverschillen heb. Na mijn peer heb ik mijn aardbei getekend en geschilderd met plakkaatverf. Omdat een aardbei een typische vorm heeft was het makkelijk om deze te teken, ik heb mijn aardbei op zijn blaadje gezet zodat hij bleef liggen. De groene pitjes in de aardbei waren moeilijk om te schilderen omdat het klein moet zijn. Als laatste stuk fruit heb ik een tros bananen getekend. Ik heb de tros tegen een pot gelegd zodat hij bleef staan. Dat was moeilijk om de juiste grote en dikte van de aparte bananen te tekenen.

Hieronder vind je mijn fruittekeningen:





Ik hoop dat jullie een beetje inspiratie kunnen opdoen bij het zien van deze tekeningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten