vrijdag 3 januari 2014

Taalzorg fouten


Voor mij is het niet altijd gemakkelijk om alles correct te schrijven omdat ik dyslexie heb. Gelukkig heb ik op internet een aantal sites die mij kunnen helpen.

Enkele woorden of zinnen die ik moest opzoeken:

Papier maché -> papier-maché
Hoe schrijf ik correct papier-maché? Ik zocht het even op. Ik kwam op site van woordenlijst.org terecht. Je schrijft: papier-maché.
(bron)

 Bekleven -> beplakken
Ik wou het woord ‘bekleven’ schrijven, maar dat woord bestaat helemaal niet. Ik zocht het op in de dikke Van Dale. Ik gebruikte het woord beplakken in de plaats.
(bron)

Biester of bister 
Ik had het woord 'bister' nodig maar ik wist niet of het biester of bister was. Ik heb het opgezocht en kwam op de site van woordenlijst.org. Je schrijft: bister.
(bron)

Hopelijk heb je ook kunnen leren uit mijn foutjes en maak je gebruik van de opgegeven sites als jij even twijfelt bij een woord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten